Ads 468x60px

Pages

SAFRANLI KURU MEYVELİ KEK

SAFRANLI KURU MEYVELİ KEK

•3 adet yumurta
•1 su bardağı sıvıyağ
•1 su bardağı toz şeker(2 parmak az)
•1 paket vanilya
•1 paket kabartma tozu
•1 su bardağı süt
•1 çorba kaşığı KURU SAFRAN TOZU
•1 kase KURU MEYVE
bir portakal kabuğu rendesi ve suyu
•2.5 su bardağı un

İlk olarak süt,safran ve portakal suyu bir kaba alıp karıştırılarak eritilir. Diğer taraftan karıştırma kabına ilk olarak yumurtalar kırılır. Üzerine şeker ilave edilerek çırpılır. Daha sonra sıvıyağ, sütlü karışım, vanilyada eklenerek karıştırılır. En son  kuru meyve, yağ ve unu kabartma tozu ilave edilerek hamur hazırlanır. Kek kalıbına dökülerek yada ben gibi muffin kalıbında pişirilir

herkese afiyet olsun... safranının rahatlatıcı ve toksin atıcı bir etkisi var bayılıyorum bu ara safran kullanmaya.......deneyin tavsiye ederim harika bir tat...
AFİYET OLSUN...

2 DEĞERLİ YORUM VAR. SENDE YAZAR MISIN?:

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar sevgili Gülsüm, safranı kekte veya tatlı bir hamur işinde hiç denemedim açıkçası ama aromasını çok severim, AŞURE DE NEFİS OLDUĞUNU GÖRDÜM.. eminim senin tarifinde güzel olmuştur çünkü görüntüsü güzel.. İyi hafta sonu ve sevgiler diliyorum..

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Merhaba Gülsüm, kekler güzel durmuş, safranla bende bir kek yapıyordum. Gerçekten güzel oluyorlar ellerine sağlık.

Yorum Gönder

LilySlim Diet days tickers