Ads 468x60px

Pages

PAZAR FİLESİNE DÖNÜŞ ETKİNLİĞİ


Etrafınıza bir bakın! Heryer poşet atıklarıyla dolu. Evimizde dahi bir sürü poşet var. Marketlerden fazla fazla poşet alıyoruz. Sağlam kalanını çöp torbası yapmak için. En ufak bir ıvır zıvır, kitap, toka için dahi poşetlerle donatıyoruz ellerimizi. Bu poşetler geri dönüşüm maliyeti yüksek olduğu için sürekli yeniden üretiliyorlar, ve her an hayatımızdalar. Peki hiç düşündük mü bu poşetlere noluyor? Doğada çöp olarak birikiyorlar, ve yok olmaları 400 yıl sürüyor. Her birimiz poşet kullanımımızı azaltarak bu gidişatı durdurabiliriz.
Türkiye’de 5 kişiden biri naylon poşet yerine alışverişlerinde bez torba kullansa, bir nesil boyunca ülkemiz 31 milyar 46 milyon 400 bin naylon poşetten kurtulacak.
Çünkü, bez torba kullanmak, bir kişi için haftada 6, ayda 24, yılda 288, yaşam boyunca ise 22 bin 176 plastik poşeti kullanmamızı engelliyor
kaynak:
http://pazarfilesi.blogspot.com/
 
Evet doğaya bir destek de biz verelim özellikle mutfak alışverişimizi yapan biz bayanlar bu gidişata dur diyelim... Pazar filesi ve kumaş torbalarımızı kullanalım. Ayrıca bunu bir etkinlik haline getirmek istiyorum...
Naylon poşet yerine kullandığınız pazar filesi kumaş poşet yada şu marketlerden verilen geri dönüşümlü torbalardan kullananlar fotoğraflayarak  sitesinde yayınlayanlar ve etkinliğimize  gönderdiklerini yazanlar arasında yapacağım çekilişte 3 kişiye kurdela nakışlı kokoş bir alışveriş çantası hediye etmek istiyorum....Yalnız hediye çantamızın fotorafı şu anda yok en kısa zamanda sizinle paylaşacağım......
 
EVET Ramazan sonu itibari ile bu etkinliğimizi (şimdi karar verdim:)) başlatıyorum. Yanlış anlaşılmasın poşet kullanmaya devam edeceğiz o etkinliğin sonu yok fakat kullananlar arasında yapacağımız çekiliş için fotoğraf gönderme  30 Eylül itibari ile sona erecektir....
 
Çoğu Ülke bunu naylon poşet kullanımını yasaklayarak yada çok yüksek vergi uygulayarak  bez torba kullanımını yaygınlaştırıyor... Ukraynaya gittğimde Tema vakfına ait bez torbayı tesadüfen çantamda taşıyordum.Bir markete girdik 1.5 litreli su cips ve kola almıştık adam bizE poşet vermedi çok şaşırdık. Çantamdan bez torbayı çıkarınca eşim çok şaşırmış ve daha yapacağımız alışverişleri düşününce çok mutlu olmuştu.Yolculuk boyunca bez torbamdan hiç ayrılmamıştı.Geldiğimde araştırma yaptığımda anladım ki çoğu ülkede ya yasak yada kullanımın sınırlı....

HAYDİ NAYLON POŞETE HAYIR DİYELİM..

.ETKİNLİK ŞARTLARI:

Etkinliği blogunuzda duyurmak.
Etkinlik amblemini sitenizin kenarına eklemek.(yani yukarıdaki fotoğrafı bloga link vererek eklemek)
Bir de bez torba kullandığınıza dair içi dolu bez torbalarınızın fotoğraflarının linkini bana yorum olarak yollamak.....

10 DEĞERLİ YORUM VAR. SENDE YAZAR MISIN?:

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, bu güzel etkinlik icin bende linkimi veriyorum. Cok duyarli bir yaklasim ve muhtesem bir etkinlik,kolay gelsin, sevgiler...
http://anneminkiziyim-maharetler.blogspot.com/2011/08/pazar-filesine-donus-etkinligi.html

anneminkizıyim dedi ki...

Canim bayramdan sonra yemek blogum olan "anneminkiziyim" da bu konuyu ve bu yayini tekrar paylasacagim.
Ayrica kizim anaokulundaiken kumas torbaya calisamasi var. Egitmenler cocuklarin kendi ellerini boyayip, beyaz torbalara rengarenk el izleri bastirmislardi, o torbayida hep kullandim, ama kizim evlenince, esine hediye ettim, bak kizimin kücüklük el izleri diye. Onuda oraya gittiyigimde alir fotograflar paylasirim insallah, sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim duyru blogumda yayinlanmistir, sana kolayliklar dilerim, sevgiler...

Yıldız dedi ki...

Merhabalar,
ben zaten yaklaşım 5 yıldır elimden geldiğince bez torba kullanmaya çalışıyorum pazardada bir poşete bir kaç sebze birden koyduryorum mesela domateslerin yanına dolmalık biberler yada yeşillikler bakkaldanda süt içecek gibi şeyler alınca elimde getiriyorum buna satıcılar şaşırıyor ama ben ısrarla gerek olmadığını sizlerde her şeye poşet vermeyin bir kaç ürünü bir poşete koyarak bir poşet dahi az kullansanız sizinde doğaya katkınız olmuş olur diye söylüyorum... Ben de en kısa zamanda torbalarımın resmini göndereceğim.
Çok güzel bir etkinlik teşekkürler.....

AyIsigindaGizlidir dedi ki...

güzel bir etkinlik, gelecegimize temiz bir dünya birakmak istiyorsak mutlaka dogayi daha az kirletmeliyiz diye düsünüyorum. benim cantamda mutlaka bez torbalarim vardir, alisverise gittigimde hep onlari kullanirim. eger vakit bulabilirsem resimlerini cekip gönderirim

Ada Deniz dedi ki...

Merhaba. Çok çok güzel bir etkinlik. Ben de aylar öncesinde dikip bırakmıştım poşet kullanımını.Kimi pazarcı ısrarcı oluyor poşet vermek için kimi ise fazladan meyva ekliyor çantama...

http://adadenizi.blogspot.com/2011/09/cevre-icin-bir-etkinlik.html

Sevgiler kolaylıklar...

Gül den Dökülenler dedi ki...

bloğunuz izleme listemde olmadığından etkinliği bir arkadaşımın bloğunda gördüm ve hemen katıldım umarım yetişmişimdir.sevgiler http://guluntakievi.blogspot.com/2011/10/cevremi-seviyorumbez-torba-kullaniyorum.html

Adsız dedi ki...

Bu hassas konuda benim de daha öncelerde yayımladığım bir post vardı.Etkinlik değildi,sadece farkındalık sağlamaya çalışmakdı amacım.Hatta bu konuda emek veren sevgili ibeking'e destekti bir anlamda.Durun linli bulup size yollayayım.
Bir de bloğum oluştuğundan beri naylon poşete hayır sloganlı bir gaggeta yer veriyorum sağ tarafta.
tülin
bulutgolgesi.blogspot

Adsız dedi ki...

http://bulutgolgesi.blogspot.com/2010/08/ibeking-benimle-gurur-duyacak.html

Kullanmakla kalmıyor,eşe dosta da hediye olarak yapıyorum fırsat buldukça.

Tüm bunlarla kendimi etkinliğinize katılmış sayabilirim belki ;))

Sevgiler.

tülin

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

bir süredir diğer arkadaşlarımdan izliyorum bu etkinliği bende bez torba kullananlardanım diktiğim çantaları daha önceleri yayınlamıştım ama ilk fırsatta devamlı kullandıklarımı paylaşacağım bu güzelliğe katılmak için tekrar resimlerini çekeyim:) sanırım tarihli süre dolmuş armağan önemli değil ,önemli olan yaygınlaştırabilmek.

Yorum Gönder

LilySlim Diet days tickers