Ads 468x60px

Pages

KURU İNCİR DOLGULU KURABİYE

İNCİRLİ KURABİYE
Malzemeler :
250 gr. oda sıcaklığında tereyağı
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
2 yumurta (birinin akı üzerine sürmek için ayrılacak)
1 paket kabartma tozu
5 su bardağı un
14 adet kuru incir
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
1 çay kaşığı tarçın
Üzerine ; Hindistan cevizi
Yapılışı :
İncirler  ılık suda 2 saat bekletilerek yumuşatılır.  küçük küçük kare doğranır.
Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı ve pudra şekeri mikserle krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Sonra sıvı yağ ve yumurtalar (birinin akı ayrılacak) eklenir. Kabartma tozu ve un ilave edilip yumuşak bir hamur hazırlanır. Gerekiyorsa tekrar un eklenebilir.
 Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, elimizde açıp ortasına incir-ceviz-tarçın karışımı koyarak yuvarladım.
Önce yumurta akına sonra hindistan cevizine batırılarak, yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilir. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında hafif kızarana kadar pişirilir.

AFİYET OLSUN!

Kdv  Muhtasar  bitti sonunda şimdi sırada Ba- Bs formları ve bilançolar var onlarıda tamamlarsam bi rahatlayacağım. Daha güzel tariflerle karşınıza gelebileceğim....

Birde işlerimi bitirir bitirmez bana yorum bırakanlar arasında bir çekiliş yapmak var... bir talihliye hediye vermek istiyorum bakalım ne zaman yapabilirim.....
herkese iyi pazarlar şimdiden.........

EBEGÜMECLİ VE HAVUÇLU BÖREK


EBEGÜMECİ
Faydaları :
*Göğsü yumuşatır, öksürüğü keser.
*Mide ve bağırsakların muntazam çalışmasını sağlar.
*Kabızlığı giderir.
*Mide bulantısı ve kusmaları önler.
*Ateşi düşürüp, vücuda rahatlık verir.
*Boğaz ve bademcik iltihaplarını giderir.
*Nezle, bronşit, nefes darlığı tedavisinde kullanılır.
*Lapası çıbanların olgunlaşmasını sağlar.
*Burun kanamasını durdurur.
*Dişeti hastalıklarını tedavi eder.
*Mide ağrısını keser.
*Burun tıkanıklığını giderir.
DR İbrahim Saraçtan alıntıdır.

Malzemeler:
4 adet yufka
yarım kilo ebegümeci
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı salça
Tuz, pul biber,karabiber
1 su bardağı süt
2 adet yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
yarım kilo havuç
Susam
Yapılışı:
Bir tavada soğanları kavuruyoruz. İçine salçasını ve baharatları ekliyoruz biraz daha kavrulduktan sonra doğradığımız ebegümecini ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. iyice solduktan sonra soğumaya bırakıyoruz. ayrı bir tavada aynı işlemi rendelenmiş havuçlarımızada uyguluyoruz.
Derin bir kaba süt, yağ ve yumurtamızı ekleyip iyice çırpıyoruz.
4 eşit parçaya bölüyoruz yufkayı. 1 tanesini alıp hazırladığımız sütlü karışımdan fırçayla eşit şekilde sürüyoruz. Daha sonra silikon bakalıbımıza bi kat ebe gümeci bir kat havuç harcından koyup arasına sütlü karışımımızdan döküyoruz.... Diğer bütün yufkalarıda bu şekilde hazırlıyoruz.
 1 tane yumurtamızı bir kadese çırpıp fırça yardımıyla böreklerin üzerine sürüyoruz. Daha sonra susamları da serpiyoruz üzerine. Dilerseniz çörek otuda kullanabilirsiniz.
180 derecede 30 dakika pişirmeniz yeterli olacaktır.

sonra çıkartıp ızgarada dinlendirip dilimleyerek servis yapıyoruz....

HERKESE AFİYET OLSUN.......

HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABİYE


Malzemeler :
250 gr. margarin
3,5 su bardağı un
2 adet yumurta
6 yemek kaşığı pudra şekeri
4 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 paket kabartma tozu

Üzerine ;
hindistancevizi
Yapılışı :
Yumurta sarıları (akı üzeri için ayrılır), pudra şekeri, oda sıcaklığındaki margarin bir kapta karıştırılır. Hindistancevizi, kabartma tozu ve azar azar un eklenerek yoğrulur. Hamurdan küçük toplar kopartılıp; önce yumurta akına, sonra bir tabağa dökülen hindistancevizine batırılıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilir. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri hafifçe pembeleşinceye kadar pişirilir.

bu tarifi bi gazeteden kesmişim hangisi bilmiyorum bile... bi denemek istedim harika oldu....
Sabah kahvaltı yapamadan işe giden eşime işyerinde yemek için güzel ikramlar oluyor....

HERKESE AFİYET OLSUN......

ELMALI KEK

Malzemeler :
•4 yumurta
•1,5 su b. toz şeker
•1 su b. süt
•1 su b. sıvıyağ
•Elma
•1 paket kabartma tozu
•1 tatlı k. vanilyalı şeker
•1 tatlı k. tarçın
•1 su b. file fındık
•Alabildiği kadar un
Hazırlanışı :
Karıştırma kabına 4 adet yumurtayı kırın.Üzerine 1.5 su bardağı toz şeker ilave edin ve mikserle toz şekeri ve yumurtaları çırpın. 1 adet elmayı rendeleyin.Karıştırma kabına elma rendesini ilave edin.Üzerine 1 su bardağı süt,1 su bardağı sıvıyağ ilave edip mikserle çırpmaya devam edin.Üzerine file fındık ilave edin.
Daha sonra üzerine 1 paket kabartma tozu ve vanilya ilave edin.Kek karışımına kıvamına göre un ilave edin.Kek kalıbına kek karışımını dökün ve önceden ısıtılmış olan 170 derecelik fırında pişirin.

tarif herzamanki gibi ustaların ustası OKTAY USTADAN aldım....
ama tek fark silikon kalıba döküp üzerine 2,5 elmayı dilimledim üzerine az şeker ve tarçın ektim çıktıklarında nefis bir lezzet verdiler.....
HERKESE AFİYET OLSUN...........

SAFRANLI EKMEK

SAFRANLI  EKMEK
Malzemeler:
3 bardak beyaz un
1 çorba kaşığı şeker
1 silme tatlı kaşığı tuz
1+1/4 bardak su
1 dolu tatlı kaşığı safran 
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
25 gram tereyağı, yumuşak
Makinede Yapılışı:

Ekmek haznesini malzemeleriyle birlikte makineye yerleştirip kapağını kapayın. malzemeyi önce sıvılar sonra katı malzemeler olmak üzere sıra ile koyarsanız daha iyi sonuç alırsınız.
 Beyaz ekmek, 700 gram, orta kızarıklık seviyesini seçerek makineyi çalıştırın. 
 Programın ilk 5 dakikasinda makinenin kapağını açıp malzemelerin iyice karışmış olduğunu kontrol edin. Eğer karışmamış malzeme varsa  spatula ile karışmasına yardım edin.
5 dakika sonra hamurun yapısını kontrol edin. Hamurun kulak memesi yumuşaklığında olması gereklidir. Hamurunuz çok kuru ve sert olmuşsa birkaç kaşık su ilave ederek yumuşacık bir hamur elde etmelisiniz. Eğer sıvı olmuşsa birkaç kaşık un gerekebilir.
 Pişti sinyalinden 5 dakika sonra,  hazneyi makineden çıkarın. Ekmeği  bir soğutma teline veya ızgara üzerine alın. 20 dakika beklettikten sonra kesin.
BEN PAZAR KAHVALTIDA İKRAM ETTİM ÜZERİNE TEREYAĞ VE BAL İLE ÇOK LEZZETLİ...
Kokusu çok garipseyeceğiniz bir koku değil ayrıca çocuklara kahvaltı yaptırabilmek için doğal bir renklendirici tavsiye ederim.....

 HERKESE AFİYET OLSUN....

ÜÇ RENKLİ ANNEM BÖREĞİ

Malzemeler
1,5 buçuk su bardağı lor yada peynir maydanozlu
1 bardak baharatlı bal kabağı rendesi
1 bardak kavrulmuş soğanlı kıyma iç
3 tane yufka
1 çay bardağı zeytinyağı
2 çay bardağı süt
nane, kekik, karabiber, kırmızıbiber

Yapılışı

Lor kullanacaksanız içine baharatları ve maydanozu ekleyin.
Birtane yufkayı bütün olarak bırakın. Diğer yufkaları ikiye bölün. Elinizde 4 tane yarım daire yufka oluyor.
Yarım daire olan yufkaların geniş kısımlarına malzemeyi koyun ve yuvarlak tarafa doğru sarın. Üç tane elimizde ince uzun rulo oluyor. Birtane artan yarım yufkamız oluyor onuda parçalayıp yufkaların içine dağıtın.
Her yufkanın içine hazırladığımız sütlü-zeytinyağlı karışımı sürün.
Bütün olarak bıraktığımız yufkanın içine üç ruloyu koyun. İkisi yanyana üçüncü ise ikisinin üstüne koyun. Ve bütün yufkayıda üç ruloyu saracak şekilde çevirin. Son olarak büyük bir rulo elde edin.
Bu ruloyuda yağlanmış fırın tepsisine alın. Üzerinede yumurta sarısı sürüp susam atın.4 parmak enliliğinde dilimler kesin. 170 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişirin. Ve piştikten sonra dilimleyin.
tabi tekrar yazıyorum bunu annem yaptı ben yedim:))
HERKESE AFİYET OLSUN.......

KIZLARIMIZ........

BU BENİM CADI KIZIM
Bu kızımızda ailemize yeni katılan
HATİCE SEVDE:))
HOŞGELDİN TEYZEM.....
HERKES MAŞALLAH DESİN.....
FATİH VE FATMAYA BURADAN HAYIRLI ÖMÜRLÜ OLSUN DİYORUM....

MEZELERDEN HUMUS DENEDİM VE SEVDİM....

Malzemeler
1 Su Bardağı Nohut
1/2 Su Bardağı Tahin
1 çay bardağı su
2 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
1/2 Adet Limon'un Suyu
2 Çay Kaşığı Kimyon
1 Çay Kaşığı Toz Kırmızıbiber
 Biraz Tuz
1 diş sarımsak

Yapılışı
Nohutları bir gece önceden hafif tuzlu bir suda ıslatın. Ertesi gün suyunu süzüp, bol suda yumuşayıncaya kadar haşlayın.1 çay bardağı su ile robottan geçirerek püre haline getirin.
 tahin, limon suyu, kimyon, kırmızı biber, zeytinyağ  ezilmiş sarımsak ve tuzu iyice karıştırın.kendi damak zevkinize göre tuzunu yada ekşisini arttırabilirsiniz.
Karışımı, nohut ezmesine ekleyip iyice karıştırın.
Bir servis tabağına incecik olacak şekilde yayın. üzerine pul biber zeytinyağı ve dolmalık fıstık ile servise hazır....
tarifi tabiki ustaların ustası OKTAY USTADAN aldım....

BALKABAĞI TATLISINDAN PİRAMİT PASTA

DÜN yemekbahane-MÜGEDEN esinlendim annemde kabak getirdim sana soyulmuş deyince onlar gider gitmez yaptım tatlımı.... tarifi için mügenin sitesine buradan ulaşabilirsiniz....
gayet açık şekilde tarif verilmiş... Tek fark ben krem şanti ekledim ve cevizi bol:))
HERKESE AFİYET OLSUN.....
 bir kaç gündür tarif ekleyemedim siteme çünkü işyeri ev o kadar yoğun bir iş temposu içindeyiz ki anlatamam... bir taraftan ceza yeme ihtimalimiz olan bildirgeler beyanlar ay sonuna yetişecek yılbaşı işlemleri..... bir taraftan eşimin dükkan taşıma meselesi....
bir taraftan senin iş yoğunluğunu anlamayan sana iş buyuran yada emir veren hayatına karışan insanlar.......
neyse biraz doluyum sanırım galiba.... 
 İŞ+STRES+SİNİR+BEL AĞRISI+MOTİVASYON BOZUKLUĞU+
+EV İŞİ YANİ İKİNCİ MESAİ+ SENİ BOŞ OTURUYOR SANAN İNSANLAR....
Daha ne olsun hayatımda...........
ağzımızın tadı kaçtı en iyisi tatlı yiyelim tatlı konuşalım..... eşim gelecek birazdan daha yemek hazırlıkları tamtmlanacak... şimdilik hoşçakalın....
tarifim pçds 54 e hayattan azıcık a gidiyor.....


KIZIM VE TWEETY

TERAS PARKTAKİ BU MASALARA BAYILIYOR.... EVEDEMİ ALSAM NE:))
SAATLERCE OTURSAK KALKMAYACAK ORADAN......

ÇİKOLATALI MAYALI KEK

Malzemeler
3 yumurta
1,5 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 çay bardağı ılık süt
1 paket instant maya
3 çay bardağı un
1 çay bardağı damla çikolata
1/2 çay bardağı siyah kuru üzüm
Önce ılık sütte maya eritilir ve un ile karıştırılır. Bu karışım bekletilirken başka bir kapta yumurta ve şeker köpük haline gelinceye kadar en az 2 dakika çırpılır. Sırasıyla yağ, mayalı unlu karışım eklenerek tekrar çırpılır. En son damla çikolata ve kuru üzüm konulur hafif karıştırılır. Bu karışım yarım saat bekletilir, daha sonra yağlanmış kek kalıbına dökülerek pişirilir.
Kek mayalı olduğu için, aynı ekmekte olduğu gibi süngerimsi ve pofuduk oluyor.
HERKESE AFİYET OLSUN
66,66

PIRASALI TUZLU KEK

MALZEMELERİMİZ:
3 YUMURTA
1 TATLI KAŞIĞI TUZ
1 BARDAK SIVIYAĞ
1 BARDAK YOĞURT
1 BARDAK SÜT
1 PAKET KABARTMA TOZU
3 BARDAK UN
1/2 BARDAK MISIR UNU
1/2 SU BARDAĞI MAYDANOZ
1/2 SU BARDAĞI ÇÖKELEK
2 TATLI KAŞIĞI NANE
2 ADET DOĞRANMIŞ PIRASA
Önce tuz ile yumurta beyazını köpürene kadar çırpıyoruz sonra sarısını ve yoğurt yağ süt un ve kabartma tozu ekleyip hamurumuzu mikser ile hazırlıyoruz... sonra bir kaşık yardımı ile önce dereotu halka doğranmış ıspanak çökelek nane ekleyip karıştırıyoruz ve yağlanmış tepsiye döküp üzerine ayırdığımız halka pırasalardan sıralayıp, önceden ısıtılmış 180 derecede 90 dakika pişiriyoruz.
HERKESE AFİYET OLSUN....
54.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

15 ŞUBAT 2010-1 MART 2010  TARİHLERİ ARASINDA  http://hayattanazicik.blogspot.com/
EV SAHİBELİĞİ YAPACAK. BU TARİFİ ONA GÖNDERİYORUM.

TAHİNLİ- PEKMEZLİ ÇÖREK

TAHİNLİ ÇÖREKLERİN ÜSTTEN GÖRÜNÜŞÜ

BUNLARDA GÜL KALIBI TERS ÇEVİRİNCE GÖRÜNTÜSÜ:))
MALZEMELERİMİZ
4 Su bardağı un
1+1/2 tatlı kaşık maya
1+1/2 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
4 tatlı kaşığı şeker
2 çorba kaşığı sıvıyağ
ARASINA
1 çay bardağı tahin
1/2 çay bardağı pekmez
isterseniz ceviz

tüm malzemeyi hanur haline gitrdim ve 1 saat dinlendirdim. sonra gazını çıkarttığım hamuru 4 parçaya ayırıp açabildiğim kadar ince açtım... Tahin pekmez karışımını sürüp rulo haline getirdim dilerseniz dövülmüş cevizde serpebilirsiniz.ve 2 şer parmak uzunluğunda kesdim ve dikine döşedim.... tekrar 1 saat kabarmasını bekledim ve 1 saat fırında 170 derecede kızarana dek pişirdim....
Cumartesi sabahı kahvaltı yapmadan gidecek kocam atıştıra atıştıra afiyetle yiyerek gitti....
hepsi bu kadar...
HERKESE AFİYET OLSUN......

BEŞAMEL SOSLU BROKOLİ

MALZEMELERİMİZ
500 gr brokoli
 50 gr kaşar rendesi
 2 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı tereyağ
2 çay kaşığı tuz.
Brokoliyi ayıklayıp yıkıyoruz.Bir tencereye su koyup kaynamasını bekliyoruz.Kaynayınca içine bir tutam tuz atıp brokolileri içine haşlıyoruz.Brokoliler hafifçe haşlandıktan sonra suyunu süzüp soğumaya bırakıyoruz. Bu arada bir tencereye sıvıyağ, un ve tuz ekleyip altını yakıyoruz. Hafifçe karıştırdıktan sonra karıştırmaya devam ederek sütümüzü ekliyoruz. unun markası, unu koyduğunuz kaşığın büyüklüğü ve su bardağınızın büyüklüğü önemli yani buna göre kıvam değişik olabilir ama biraz karıştırdıktan sonra yavaş yavaş muhallebi kıvamına gelmesi lazım. Duruma göre süt veya un miktarını ayarlamak gerekir. Yalnız un eklerken dikkat edin, önce unu ayrı bir kapta biraz sütle iyice karıştırın ki top top olup yemeğin içinde keyfinizi kaçırmasın.Bu  sosu, fırın kabını hafifçe yağlayıp brokolileri yerleştirip üzerine döküyoruz. üzerine kaşar peyniri ilave ediyoruz...170 derecede ısıttığımız fırınımızda yeterince pişiriyoruz.
Sıcak servis yapıyoruz....
HERKESE AFİYET OLSUN.....

DAVAZ DOLMASI- ama sadece görüntü.....


annemin ben işteyken yaptığı müthiş dolmalar... Tarifi henüz yok çünkü bunun tarifini alamadım... bi ananem bi annem çok güzel yapıyor... yada ben afilli yemek yapmaktan buna fırsat ayıramıyorum:)) Aynı zamanda düğün yemeğimiz olur kendisi....
Tarifi annemden aldığımda....
Görüntü nasıl ama arkadaşlar....

MANTAR SAPI ÇORBASI


Niye böyle bir isim koydum bilmiyorum ama kaşarlı mantar yapmak mantarların alt kısımlarını çıkartmıştım. onları değerlendirmek için az yağda kavurdum bir kısmına yumurta kırıp kahvaltıda yedik ve işe geldim annemde kızım tarhana içmedi diye bu çorbayı yapıp değerlendirmiş benden önce....
şimdide annemin yaptığı akşam afiyetle tükettiğimiz çorbaya gelelim... kavurduğumuz mantardan 1 su bardağı kadar alıyoruz içine 1 patates 2 adet havuç doğrayarak haşlamaya başlıyoruz.haşladıktan sonra 3 kaşık konserve bezelye ilave ediyoruz. ayrı bir kasede 2 kaşık yoğurt 1 kaşık un biraz su ile ezip azar azar kaynayan tencereye ilave ediyoruz.... bir taşım daha piştikten sonra tuz nane kırmızı biber pul biber ne arzu ederseniz artık ekleyebilirsiniz... isterseniz üzerine tereyağlı kırmızı toz biberli sos dökerek servis edebilirsiniz.
Bu aralar işlerimiz çok yoğun hem ev hem iş yetişemiyorum buradan yorum yazamadığım arkadaşlarıma sevgilerimi gönderiyorum....
HERKESE AFİYET OLSUN....

GÜL DESENLİ SÜTLÜ EKMEK

MALZEMELERİMİZ
1+1/8 cup süt
1 yumurta
1 tatlı kaşığı maya
1tatlı  kaşığı tuz
3 cup un

Bu kadar basit arkadaşlar...  ekmek yapma makinasına koydum o yoğurdu mayalanmasını sağladı bende kalıba koyup pişirdim.... bu kadar basit.... Ben ekmeği hazır almaktansa yapmayı ve bu ev yapımı ekmekleri ikram etmeyi çok seviyorum... herkese tavsiye ediyorum ekmek makinalarını... katkısız ekmekler kekler yapmak için ideal....
AFİYET OLSUN.....

ANANASLI KİVİLİ TART

Bugün yayınlayacak tarifim yok derken bi fotoğraf gördüm yayınlamadığım.... ben bunu nasılda unuttum anlamadım ama kalmış işte aralarda..... iyikide kalmış.... annemlerden çaldığım meyvelerle yaptığım bi tarttı bu:)) ANNEME buradan sevgiler.....
MALZEMELER:
100 gr. terayağı(eritilmiş)
2 adet yumurta
1 tutam tuz
2 çorba kaşığı süt
2 silme çay kaşığı kabartmatozu
1 paket vanilya
125 gr.un
100gr toz şeker.
Kreması İçin:
3 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya
7 çorba kaşıgı şeker
25 gr. margarin
Üzeri İçin:
Mevsim meyvaları..
Aynı zamanda üzerine son olarak tart jöleside kullanabilirsiniz.
Bir küçük paket hazır tart jölesi
Öncelikle tart kalıbımızı yağlayıp unluyoruz.Bütün hamur malzemeleri katıp mikserle çırpıyoruz.Kalıbımıza boşaltıp ,üzerini düzeltiyoruz. 
170 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz.bir tencerede  kremamızın bütün malzemelerini koyup kaynatıyoruz.Koyulaşıp göz göz olunca ocaktan alıp soğutuyoruz.Soğumuş tart kekini kalıbından çıkarıp servis tabagına alıyoruz.Üzerine de soğumuş kremamızı boşaltıp eşit miktarda yayıyoruz.kivi ve ananası temizleyip kremanın üzerine yerleştiriyoruz.Arzu ederseniz son olarak hazır satılan tart jölesinide hazırlayıp meyvaların üzerine gezdirebilirsiniz.çünkü meyvelerin uzun süre kararmamasını sağlayacaktır.
Afiyet olsun...

KIZIM İLE PASTANIN BAKIŞMASI:))

Kumande panelinde yazılarımla birlikte resimlerim neden görünmüyor acaba....  merak ettim... izleyicilerimin  blogu resimli görmesini istiyorum ama sanırım görünmüyor... yardımcı olabilirmisiniz......

ŞARLOT PASTA

MALZEMELER
2 paket krem ole kakaolu
2 paket beze
1 su bardağı fındık ( iri dövülmüş )
2 su bardağı süt
2 paket Ülker Peki Rulo Pasta
3 adet muz ( küp küp kesilmiş )
1 paket hazır pandispanya

YAPILIŞI
1. 2 su bardağı soğuk sütle 2 paket kremoleyi hazırlıyoruz.
2. İçerisine 2 paket bezeyi ufalıyoruz.
3. Fındığı ve muzu ekliyoruz.Hepsini karıştırıyoruz.
4. Rulo keki 2 cm. kalınlığında dilimliyoruz.streç film kaplı Yuvarlak bir kasenin içine yerleştiriyoruz.Çukur yerine krem şantili karışımı yerleştiriyoruz.
bir kat daha pandispanya ile örtüp bir kat daha kremole döküyoruz.
5. Kapağını kapatıp,buzdolabında 1 gece dinlendiriyoruz.
6. Ertesi gün ters çevirip servis yapıyoruz.Afiyet olsun.
tarifimi gelibolu17-midedenkalbe gönderiyorum....

KURU MEYVELİ LİMON AROMALI KEK:))

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı ayçiçek yağı
1 sinangil vanilya
1.5 su bardağı toz şeker
3 su bardağı sinangil limon aromalı un(içinde kabartma tozu var)
3 yemek kaşığı kuru meyve
HAZIRLANIŞI :
Geniş bir kapta yağ, şeker, yumurta ve yoğurdu çırpın. Üzerine un, kabartma tozu, vanilya dökün. Malzemeleri karıştırarak kekinizin hamurunu hazırlayın. meyveleri birz ılık suda bekletip nişasta ile karıştırıp karışımın içinde  dökün kaşık la karıştırın.
Yağlanmış yuvarlak bir kek kalıbına hamurunuzu dökün.Hazırladığınız bu hamuru 150 derecedeki fırında 45 dakika pişirin.Afiyet olsun..

TAHİNLİ CEVİZLİ KURABİYE

Malzemeler :
1 su bardağı tahin
1 su bardağı tozşeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
3 su bardağı un
Yapılışı :
Şeker ve tahin yoğurma kabına alınarak iyice karıştırılır. Sıvıyağ, yumurta sarısı, vanilya ve un eklenir. Ele yapışmayan, bir parça alıp yuvarlandığında dağılmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğrulur.toparlaması zor olursa bir müddet buzdolabında dinlendirebilirsiniz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp yuvarlanır. Önce yumurta akına sonra cevize batırılıp yağlı kağıt serilen fırın tepsisine dizilir.Önceden ısınmış 175 derece fırında 35-45 dk. pişirilir.Harika bir lezzet tavsiye ederim.... tahin helvası gibi oluyor....
bu tarifi bi kitaptan almıştım ama hatırlayamadım....
 .
Afiyet olsun

EZOGELİN ÇORBA KIRMIZI SOĞAN EŞLİĞİNDE:)

MALZEMELERİMİZ
3 çorba k.kırmzı mercimek
3 çorba k.pirinç
3 çorba k.bulgur
1 soğan
1çorba k.un
2 çorba k.salça
2çorba k irmik
1 çorba k.tereyağı
pulbiber
nane
su
3 çorba kaşığı sıvıyağ
Hazırlanışı :
İlk olarak mercimek, pirinç ve bulgur ayrı bir kapta haşlanmaya alınır.
diğer tarafta tereyağı eritilir. Üzerine sıvıyağ ve doğranmış soğan eklenerek sotelenir.
Daha sonra üzerine un ilave edilir. Bir süre sotelendikten sonra üzerine irmik eklenir.
 Sonrasında içerisine nane ve salça ilave edilerek kavrulma işlemine devam edilir. İyice kavrulunca  üzerine önce soğuk, sonra sıcak su verilerek kaynaması beklenir.
 Kaynayınca üzerine haşlanmış pirinç, mercimek ve bulgur eklendikten
 sonra tuzu ve baharatı ayarlanarak pişmeye bırakılır.
AFİYET OLSUN...

 

KIZIM VE ARKADAŞI SERRA

  Pastaları yediler ve sızmak üzereler
ikisininde gözlerinden uyku akıyor
Allah nazardan saklasın ikisinide....

KADAYIF DOLMASI VE ÇİÇEK KURABİYE

MALZEMELERİMİZ
2 yumurta
250 gram hamuru işi margarin
3 su bardağı un
1 su bardağı mısır nişastası
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı toz şeker
Yapılışı:
Un geniş bir kaba elenir. Ortasına bir çukur açılır ve tüm malzemeler eklenerek ele yapışmayan bir hamur elde edilene kadar yoğurulur
Hamur 2 parçaya ayrılır ve kakao ile renklendirilir
Renklendirilen hamurdan küçük parçalar kopartılarak elde şekil verilir (istenirse kurabiye kalıplarıda kullanılabilir) ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
180 derece önceden ısıtılmış fırında kağıttan ayrılacak hale gelene kadar yaklaşık 30-35 dk. pişirilir.
Malzemeler
300 gr ceviz
2,5 su bardağı toz şeker
½ kg burma kadayıf
3 adet yumurta
2,5 su bardağı su
½ adet limon
1 su bardağı süt
1,5 su bardağı sıvıyağ (kızartmada kullanmak için)
Yapılışı
Burma kadayıftan avuç içi kadar parçalar kopartın ve içine dövülmüş ceviz yerleştirin dolma sarar gibi sarın. Başka küçük bir kapta süt ve yumurtayı çırpın. Kadayıf dolmalarını bu malzemeye batırın ve daha önce bir tavada kızdırdığınız yağda kızarana kadar kızartın. Diğer bir tencerede su ve şekeri kaynatın ve kaynamak üzereyken limon suyunu ekleyin. Ilınması için kenara alın. Kızarttığınız kadayıf dolmalarınızı sıcakken ılımış şerbete atın ve biraz beklettikten sonra üzerlerini kaymak ve ceviz ile süsleyin.

DAMLA ÇİKOLATALI MUFFİN

MALZEMELER:
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı damla çikolata,
1 su bardağı süt,
3 yumurta,
2 su bardağı un,
4 yemek kaşığı kakao,
1 tatlı kaşığı tarçın,
4 tatlı kaşığı Hindistan cevizi,
1 su bardağı zeytinyağı,
2 tatlı kaşığı üzüm,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya.

YAPILIŞI
Oda sıcaklığındaki yumurtalar ile toz şekeri mikserle krema kıvamına gelene kadar iyice karıştırın.
Süt ve zeytinyağını da ekleyip çırpın.
Sonra unu, kabartma tozu,kakao ve vanilyayla karıştırıp ekleyin ve mikserle karıştırmaya devam edin.
Damla çikolata, üzüm ve hindistan cevizlerini de ekleyip kaşıkla karıştırmaya devam edin.
Yağlanmış muffin kalıplarına veya kağıt kalıplara hamurunuzdan koyup 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirin.

HERKESE AFİYET OLSUN.........

ZEYTİNYAĞLI BAKLA



Malzemeler:

1 kilo bakla
2 adet soğan
1/2 limon
1 yemek kaşığı salça
2 kaşık şeker
3-4 bardak sıcak su
1 çay bardağı kadar zeytinyağı
1 demet dereotu
tuz

Baklaları ayıklayıp büyüklüklerine göre ikiye bölün veya üçe bölün.Soğanları ince ince yemeklik doğrayın. Tencereye bir miktar zeytinyağı koyun ve soğanları pembeleşene kadar kavurun. Sonra baklaları ekleyin. baklaların rengi değişene kadar yaklaşık 6-7 dk. kavurun. Bir kapta limon suyu, salçayı karıştırın. Baklaların üzerine bu su karışımını, tuz ve şekeri ekleyin. Tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte karıştırmadan 45-50 dk. pişirin. Ocağın altını kapatmak üzereyken dereotunun yarısını ekleyin. Altını kapatıp pişirdiğiniz tencerede soğumaya bırakın. Servis ederken kalan dereotunu üzerine serpin.sarımsaklı  yoğurt ile birlikte servis yapın. HERKESE AFİYET OLSUN.........

TERASPARK-LİMON AROMALI MUFFİN

MALZEME


2,5 Su bardağı sinangil limon aromalı kek unu
1.5 sb toz şeker
100 gr yumuşak margarin eritilmiş
3 adet yumurta
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
kabartıcı içerdiği için kabartma tozu kullanmayın
Glazür malzemesi
120 gr.pudra şekeri
30 gr. ılık süt
1 yeemek kaşığı limon suyu

şeker ile yumurta iyice çırpılır.
daha sonra üzerine diğer malzemeler ilave edilir.
bu şekliyle 3-4 dak. çırpılır.
hazırlanmış hamurun tamamı muffin kek kalıbına dökülür.
önceden ısıtılmış fırında 160 derecede 50 dakika pişirilir.... kızım sonra afiyetle yer ve annesi ile Denizliye hem doktora hem gezmeye gider....  Annesi gibi hiç bir şey almasa dahi gezip görmeye bakmaya bayılır.....

Tarifimi 53. PDÇSE ev sahibi sevgili gelibolu17 ye gönderiyorum ve kolay gelsin diyorum..

PİŞMİŞ HALİ GELDİ....

Diğer çiftlik kesimlerinden farklı olarak biraz eti sert oluyor ama eti çok lezzetli oluyor. bu tavukları kızıma civciv  diye almıştık ama büyüdüler kızıma yemek oldular.....
Bunu annem yaptı aslında çok basit tavuk ciğerini ve 1 soğan biraz karabiber biraz tuz 1 bardak pirinci kavurup iç harç hazırladık ve tavuğu doldurup diktik... sonra düdüklüye yerleştirip biraz önceden ıslatılmış nohut ekledik.... ve 1,5 saat pişirdik...
güzel ve hafif bi lezzet oldu....
AFİYET OLSUN..........

YOĞURT ÇORBASI

KIZIMIN ÇORBASI
Önce 1 çay bardağı pirinci 2 su bardağı suda haşladım sonra  2 çorba kaşığı yoğurt 1 çorba kaşığı un 1 yumurta ayrı bir kapta biraz su ilave ederek çırptım ve haşladığım pirincin üzerine ağır ağır karıştırarak  ilave ettim... biraz piştikten sonra tuzunu ilave ettim üzerine tereyağlı naneli kırmızı biberli sos hazırladım.... kızım bir güzel içti....
çok basit ve güzel bi tarif ben çok seviyorum....herkese afiyet olsun......