Ads 468x60px

Pages

BADEMLİ KAYISILI PİLAV...



YANINA PİLAV yaptık YILDIZCIĞIM...
Bu pilav silikon kalıpta pişen biraz kayısıdan dolayı tadı tatlımsı olan bi pilav erkek kardeşim gibi tatlımsı yemiyen varsa yapmasın ama ben çok seviyorum:))
önce tavada  2 kaşık tereyağda 3 çorba kaşığı şehriyeyi 2 çorba kaşığı kabuksuz bademi be 6 adet doğranmış kayısıyı ve 1 tatlı kaşığı tuz attım kavurdum .malzemeler pembeleştiğinde 2 bardak yıkanmış pirincimi içine attım biraz daha kavurdum sonra silikon kalıbın içine döktüm pilav harcımı...
üzerine pirinçlerin boyunu 3 parmak geçecek şekilde su doldurdum. normalde 2 parmak geçecek şekilde koyarım ama fırında pişeceği için su kaybediyor... sonra adanalarımla birlikte fırına sürdüm isterseniz üzerini folyo ile örtebilirsiniz.... adana ile diyorum çünkü ben ana yemeği fırında yapıyorsam mutklaka pilavıda fırında yaparım... ayrı bir ocak yakmamak için yani TASARRUF:)) eşime duyurulur tabi okursa bunları:)) bu tasarrufum için bi ödül daha alır belki:))
yaklaşık 45 dakikada yani ana yemeğim piştiğinde ikisi bir hazrı oluyor... çünkü et yemeği yaptıysam önce et yemeği bir taraftan ağır ağır pişiyor sonra pilavım fırında yanına eşlik ediyorlar....
HERKESE AFİYET OLSUN.........

9 DEĞERLİ YORUM VAR. SENDE YAZAR MISIN?:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım merhaba..Kaayısılı bademli ee daha ne olsun:)Ellerine sağlık canım..Mutlu kal..

elif dedi ki...

canım nefis görünüyor pilav.ellerine sağlık.ben de senin tariflerini orijinal ve cok başarılı buluyorum canım.sevgiler..

Ayşe dedi ki...

Lezzet kadar sunumda önemlidir.Ellerine sağlık.

Hatice dedi ki...

fırın yemekleri çok lezzetli olur ama pilav pişirmeyi hiç düşünmemiştim, köfteler de çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık nefiiis görünüyor. Sevgiler mihriban...

Suskun dedi ki...

Farklı bi tarif olmuş. Leziz görünüyor.
Ellerinize sağlık:)

Sevil Altunel dedi ki...

çok değişik bir pilav olmuş..ellerine sağlık arkadaşım..sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

Hımmm
yaynınada pilav varmış ohhhh elcazlarına sağlık canım sizde ziyafet varmış ya ah yakın olsa gelirdimmm :))
Kader utansın napalım ....
Canım ya sen en iyisi boyozu izmir e gelince ye çünkü hiç denemeişsin olur olmaz garantiya al ben sana göndermek isterim ama öğleden sonraya bile kalınca güzel olmuyo bayatlar güzelim....

burcunokta dedi ki...

pilavın görüntüsü süper olmuş, eminim lezzetide nefistir, ellerinize saglık. sevgiler.

Yorum Gönder

LilySlim Diet days tickers